Kolejna aktualizacja Google – co warto wiedzieć o Helpful Content Update?
Treści od ludzi dla ludzi – tak można by podsumować definicję pomocnego contentu, która wyłania się z poradnika zamieszczonego na blogu Google. Wyświetlanie takich właśnie użytecznych treści na wysokich pozycjach to cel, do którego ekipa pracująca nad wyszukiwarką nieustannie dąży. W tym roku już za nami kilka znaczących aktualizacji, w tym na przykład majowa, dotycząca opinii o produktach. Tym razem mamy do czynienia kolejną z modyfikacją algorytmu, która za cel stawia sobie dostarczenie użytkownikom unikalnych i pomocnych treści. Sprawdźmy, czego możemy spodziewać się po Helpful Content Update.
Next week, we will launch the “helpful content update” to better ensure people see more original, helpful content written by people, for people, rather than content made primarily for search engine traffic. Learn more & advice creators should consider: https://t.co/fgf2TPNIqD pic.twitter.com/xOuX2iVk2d
— Google Search Central (@googlesearchc) August 18, 2022
Co zmienia Helpful Content Update?
Chociaż standardowo zyski i straty będzie można policzyć za kilka tygodni, kiedy aktualizacja zostanie całkowicie wdrożona, już teraz warto sprawdzić, co Google ma do powiedzenia na temat najnowszych modyfikacji. Według zapowiedzi, promowane mają być treści pisane są z myślą o użytkowniku, a nie wyszukiwarkach, które pozytywnie wpłyną na jego doświadczenia na naszej stronie. Od dawna już wygoda wyszukujących jest jednym z priorytetów Google, którym kieruje się w swoich działaniach. Co zmieni się tym razem? Podobno w grę wchodzi nowy wskaźnik, którym wyszukiwarka ma się sugerować, oceniając doświadczenie użytkownika. Jeśli wynik takiej ewaluacji nie będzie zadowalający, a content zostanie uznany za mało pomocny, można spodziewać się dużych spadków. Proces skanowania stron pod kontem nowej modyfikacji ma być zautomatyzowany, więc manualne ocenianie witryn nie wchodzi tutaj w grę. Na chwilę obecną, zmiany dotyczyć będą anglojęzycznych domen, jednak w planach jest rozszerzenie aktualizacji na inne języki.
Porady od Google – co robić po aktualizacji?
Według poradnika Google, najlepszą opcją jest usunięcie bezużytecznych, napisanych pod wyszukiwarki treści. Sama ich obecność, nawet na wartościowej stronie, może powodować spadki. Nawet po wyrzuceniu niepotrzebnych tekstów, jeszcze przez kilka miesięcy możemy odczuwać negatywne skutki aktualizacji, gdyż nasza strona będzie sprawdzana na przestrzeni tego czasu, aby potwierdzić, że słabej jakości treści na nią nie wróciły. Jak zatem tworzyć content, który przyniesie nam pozytywne efekty? Google poleca trzymać się swoich od dawna istniejących zaleceń. Na początek warto odpowiedzieć sobie na kilka pytań zamieszczonych na blogu Google Search Central. Im więcej odpowiedzi twierdzących, tym lepiej dla nas. Poniżej checklista.
Komentarze 2
Czekamy na wdrożenie w Polsce :)
Czekamy na wdrożenie w Polsce :)